یادداشتهای یک editman خوانساری

پربیننده ترین مطالب
پیوندهای روزانه

تصویر جنجالی حضرت عباس (ع)

سه شنبه, ۳ اسفند ۱۳۸۹، ۰۹:۰۶ ق.ظ

http://www.cinemaema.com/module-pagesetter-viewpub-tid-26-pid-4762.html

مطلب زیر از سایت مختارنامه کپی شده به اضافه عکسی که در سایت موجود بود .بنابر این قضاوت با شما .

نمایش صحنه‌های مربوط به حضرت ابوالفضل(ع) از شب گذشته ـ جمعه ـ همزمان با پخش قسمت بیست و یکم در سریال «مختارنامه» آغاز شد.
به گزارش ایسنا، پس از اعتراض عده‌ای از مراجع تقلید به نمایش چهره‌ی حضرت ابوالفضل (ع)، محمود فلاح ـ تهیه‌کننده‌ی «مختارنامه» ـ به ایسنا اعلام کرده بود، حضرت ابوالفضل (ع) در نماهایی دور، با پوششی از مه و یا نور به نمایش درخواهد آمد.
شامگاه گذشته نیز در سریال «مختارنامه» بازیگر نقش حضرت ابوالفضل (ع) در نماهایی دور که با مه پوشانده شده بود و مانع از دیدن چهره‌ توسط بینندگان می‌شد، به تصویر کشیده شد.
این در حالی است که امروز ـ شنبه ـ یکی از سایت‌های اینترنتی اقدام به انتشار چهره‌ی بدون پوشش حضرت ابوالفضل(ع) کرد و نمایش این عکس را روی سایت رسمی «مختارنامه» لینک داد.
مدیر سایت «مختارنامه» دراین زمینه به خبرنگار ایسنا، گفت: این سایت کار غیراخلاقی انجام داده و با پاک‌ کردن مه از چهره‌ی حضرت ابوالفضل(ع) از عکس اصلی در سایت «مختارنامه»، اقدام به انتشار عکس بدون پوشش حضرت ابوالفضل(ع) کرده است؛ همین عکس در سایت «مختارنامه» با مه آورده شده است.
مسعود پاکدل ـ عکاس سریال «مختارنامه» ـ نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با ابراز بی‌اطلاعی از انتشار عکس بدون پوشش حضرت ابوالفضل(ع)، انتشار عکس‌های حضرت ابوالفضل(ع) را تابع پخش تلویزیونی آن دانست

mokhtarnameh

http://mokhtarnameh.com/news/1-latest-news/668-------lr---.html

  • سید شهاب دادگستر

نظرات (۴)

من نمی دونم بازی کردن نقش شخصی مقدس با نشان دادن چهره آن به مردم چه تفاوتی دارد. چرا می شود آن نقش را بازی کرد اما نمی شود نشان داد... برای من کاملا غیر منطقی است. اما گویی این شخص خیلی بهش میخورد که این نقش را داشته باشد.
پاسخ:
با این اوصاف مراسم تعزیه از بیخ وبن خلاف شرع است .
به نظرم امروزه الگوی عینی موثرتر از الگوی ذهنی است. ما آن‌قدر که شمر و یزید را به عنوان کاراکترهایی واقعی می‌شناسیم معصومین و بزرگان دین را نمی‌شناسیم.
خوب است کم کم جلوه‌های زمینی و ملموس بزرگان دین برای مردم نشان داده شود و حضرت ابوالفضل شروع خوبی برای این کار می‌توانست باشد.
قابل تامل است...
سلام
این پلان در سریال سانسور شده.
تصاویری هم که از حضرت عباس(ع) پخش شد به صورت غلو شده ای با بخارهای دیجیتالی کاور شده بود.
به هر حال فکر نمی کنم چیز زیادی از بار معنوی این سکانس کم کرده باشد.
ای کاش این عکسها را هم منتشر نمی کردند تا ذهنیت بیننده نسبت به چهره ایشان منحرف نشود.
موفق باشی برادر.
پاسخ:
البته در سایت مختار نامه ادعا براین است که جلوه های دیجیتالی توسط سایت دیگری حذف و منتشر گردیده .
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
div>