یادداشتهای یک editman خوانساری

پربیننده ترین مطالب
پیوندهای روزانه

آبدونی

شنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۰، ۰۱:۵۹ ب.ظ

امروز به طور کاملا اتفاقی به نکته جالبی بر خوردم که تا حالا نشنیده بودم

بهم گفت : دفتر کارت خوبه و در ادامه گفت : آبدونیه

اولش فکر کردم میگه آپدیته ولی باز ازش سوال کردم چی گفتین ؟

گفت : میگم آبدونیه

وقتی مطمئن شدم گفتم یعنی چی ؟

گفت : یعنی به روزه و خیلی بهتر از جای قبلیته

دوبار شک کردم که نکنه به خاطر سن و سالش شاید بلد نیست آپدیت رو تلفظ کنه

و دچار خطا شده ولی قبل از این که من دوباره چیزی بگم گفت :

قدیما به چیزای بهتر و به روزتر  میگفتند آبدونی و اینو از مادرش شنیده بود که بار ها میگفت

(مانی خداروشکر یا آبدونیو ) یا فلان چیز آبدونیه .

وقتی مهمان عزیزم منو ترک کرد فکر کردم که عجب زبان پر محتوایی داریم

و چقدر این زبان به روز بوده و فکر همه چیو کرده .

 

به هر حال وبلاگ منم امروز آبدونی شد .

 

  • سید شهاب دادگستر

نظرات (۷)

متاسفم
واقعا متاسفم
.
.
.
که چونو اندی دیر به اودونی شمام پی ببرت!
تا چن رو پیش چن تا اصطلاح به که من بلد نیدان. یا بینان شاید شبخچه تو جی جالب بو.
بیت قلزنن : نوشتن.
ورگامالنن: فرار را بر قرار ترجیح دادن.(با ورمالنن فرخه کرو)
بیدروازنن: برازنده بودن.
زبانی که برای مفاهیم مختلف واژه داشته باشه پر محتوی و عمیقه و نشان دهنده ممق بینش خالقانش.
زیبا بود
  • مهدی حاجی زکی
  • آب دونیمان قلقلک آمد ...
    سلام
    امیدوارم این آبدونیه همیشه واست آپدیت باشه.
    موفق باشی اخوی.
    من به خونساری شنیده بودم "اودونی" ولی فارسیشو اصلا نشدنیده بودم. آبدونی گفت این مهمان یا شما ترجمه کردین؟
    پاسخ:
    شاید مهمان من آپدیت نبوده و به جای او گفته آب .
  • خرس کوچولو
  • خونسار وزبون خوانساری همیشه تکه.
    البته این مثال دلیلی بر پرمحتوا و به روز بودن زبان ما نمی‌شه اما جالب بود منم تا حالا نشنیده بود.
    پاسخ:
    منظورم این بود که در زمان خودش به روز بوده .
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    div>