یادداشتهای یک editman خوانساری

پربیننده ترین مطالب
پیوندهای روزانه

نادر از سیمین جداییشون

چهارشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۰، ۰۳:۳۷ ب.ظ
پیرو پست قبلی خدمت دوستانی که بنده رو مورد محبت قرار دادند

عرض کنم :

سینمای ایران ، قدمت زیادی نداره و جز جوانترین سینماها در دنیاست .

اگر به قول حضرت آقا به دنبال عدالت باشیم ، عداوتی با هم نداریم .

عادلانه به موضوع پیروزی سینمای ایران توسط اصغر طلا فکر کنیم .

اولین افتخار کسب اسکار توسط یک ایرانی در دل هالیوود .

ممکنه ما مردم طبقه روبه پایین از برخی مسائل پشت پرده خبر نداشته

باشیم اما خداوند به ما عقل داده تا تصمیم بگیریم .

من وقتی میبینم که ده نمکی که باید ی گوله نمک باشه میاد و با سنگینترین

هزینه ها ،سخیفترین فیلمو میسازه ،معلومه که اصغر فرهادی برای من میشه الگو .

وقتی میبینم که شهریار بحرانی ، داستان به اون زیبایی که در قرآن کریم اومده رو

چطوری تحویل میده ،اصغر فرهادی برای من میشه الگو .

الگو میشه چون دارم از دیدن فیلمش درس فیلمسازی میگیرم . کمترینش اینه که

یاد میگیرم ،داستان رئال یعنی جدایی نادر از سیمین .جدایی که روزی هزار تا

داره تو مملکتم اتفاق میفته .

چون نماینده من در مجلس کلی هزینه میکنه برای ملک سلیمان تا فیلم ضد هالیوود بسازه .

فیلم ضد هالیوود یعنی قاپیدن اسکار از دست هالیوود .

 یکی از دلایل انتخاب جدایی  این بود که در عصر دیجیتال

و تولبد فیلمهای پر هزینه ، اصغر فرهادی برعکس جهان حرکت کرد و موفق شد .

 

  • سید شهاب دادگستر

نظرات (۲۳)

دادای محترم
به عدد بندگان خدا راه برای رسیدن به خدا هست.
بگذارید انسان ها برای درک خدا دین نفرت عشق آزادی انسانیت گناه زیبایی توهم آزاد باشند.
دین بوطیقایی به وسعت دل انسان دارد و دل آنقدر وسیع هست که خدا در آن جای می گیرد
تکرار می کنم
بگذارید نفس بکشیم
در مسلک مقدس زیستن
شما باید عمیق تر تنفس کنید
فیلم نادر از سیمین جداییشون پر از خدا بود
خدای چشم های سمیه
خدای نگاه های ترمه
خدای فقر آبرومند ایرانی
خدای عصبانیت مظلومانه یک زن
خدای درد یک مرد در رطوریقای تعهد
خدای فقه
خدای سیاست
خدای چشم های حیران مخاطب در گیجی تصویری که از زندگی امروز و دیروز خودش می بیند
خدای من
نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت
به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد
دوست گرامی در هیچ جایی از قرآن حجاب برتر چادر معرفی نشده
اما آن حکمی که فرمودید درست است. پوشاندن همه جای بدن جز گردی صورت و کفین با این توضیح که در این دو موضع هم نباید زینت یا ارایشی باشد پس نتیجه گیری شما کاملا درست است که 99 درصد زنان ما بی حجابند.
دوست عزیز گناهی که 99 درصد جامعه‌ای آن را مرتکب شوند عرف میشود و قبحش میشکند پس دیگران هم میتوانند آن را انجام دهند. مگر اینکه شما راهی برای جلوگیری از این عرف داشته باشید.
و برای من هنوز این سوال هست که چرا شما از میان آن 99 درصد فقط به فرهادی معترض شدید که در کنار این گناه لااقل افتخاری هم کسب کرده!؟
آیا تلوزیون خودمان پر از این گناه نیست از مجریان خبر گرفته تا گزارشات مردمی و... یا مهمانیهای خانوادگی و... آیا تا کنون در این موارد هم تذکر داده اید؟
فیلم از دل فیلمساز حرف میزنه نه از ظاهرش
چه حرف جلبی از آقا شهاب!!
نه بچه ها؟
پس چرا ظاهر فیلمسازش پیش دشمنانه اسلامه
بچه ها یک سوال.. فقط بله و خیر جواب بدید خواهشا ..شما جای پسر شهید احمدی روشن خوب؟
رسما یک ایرانی تحریک شده توسط خود خود اسراییل میزنه پدر تون رو میکشه.
سوال اول:
احساس شما درباره شخص قاتل نفرت است؟
سوال 2: احساس شما درباره اسراییل نفرت است؟
سوال 3: احساس شما درباره کسی که با قاتل فقط دست میدهد نفرت است؟
سوال 4:نظر شما در مورد کسی که با قاتل روبوسی میکندنفرت است؟
http://www.shia-news.com/fa/news/32302/%D8%A2%D9%8A%D8%A7-%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8-%D8%AD%D9%82%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%8A%D8%A7-%D8%AD%D9%82%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%9F!
در پاسخ به سوال آخر شما هم باید عرض کنم که حکم حجاب نه در رساله بلکه در قرآن سوره نور آمده و حجاب برتر چادر معرفی شده و فرمودند خانمها مجاز هستند گردی صورت و دستها را تا مچ از نامحرم نپوشانند و... که همه ما کاملا آگاهیم و شما بهتر از من! اما قسمت دوم! دوست عزیز! آیا شراب در قرآن حرام و نجس شمرده نشده؟ آیا -نعوذبالله- زنا گناه بزرگ و کبیره معرفی نشده؟ آیا کسانی که زکات نمیدند و مال و ثروت جمع میکنند به آتش جهنم وعده داده نشدند؟ آیا ربا خواران محارب با خداوند معرفی نشدند؟ آیا غیبت کنندگان، دروغ گویان، کسانی که تهمت میزنند، کسانی که مال یتیم میخورند، کسانی که مال حرام میخورند، کسانی که تارک الصلاة هستند، کسانی که در جهاد شرکت نمیکنند و... به عذاب الهی وعده داده نشدند؟

جواب سوال شما را با چند سوال، جواب میدم:
چند درصد مردان و زنان جامعه ما که داعیه دار تشیع و حب اهل بیت هستند شراب خوارند؟
چند درصد زناکارند؟
چند درصد زکات نمیدند؟
چند درصد خمس نمیدند؟
چند درصد حرام خوارند؟
چند درصد مال یتیم خوارند؟
چند درصد دروغ میگند؟
چند درصد غیبت میکنند؟
چند درصد تهمت میزنند؟
چند درصد ربا میخورند و به جنگ با الله میرند؟
چند درصد اصلا اهل نماز نیستند؟
.
.
.
من میگم خیلی از این جوابها 99 درصده! پس من و شما هم بریم انجام بدیم؟ پس ما هم ساکت بشینیم؟ اون هم نه در گناهانی که مربوط به فرداست، اونهایی که مربوط به جامعه و رمدم است، مربوط به آن کشتی است که در حال سوراخ شدن است!!!

فقط هم بی حجابی نیست! حرامخواری هم گناه آشکار است، ربا خواری که علی ماشاءالله زیاد هم هست گناه بیّن است، کسی منکر این نیست، همه هم به اندازه هم خطرناکند و ما در همه زمینه هایی که علم داریم و میتونیم کاری کنیم وظیفه امر به معروف و نهی از منکر داریم اگر پیرو سیدالشهدا هستیم

پس دوست عزیز قبول نکردن حجاب از طرف حتی 99 درصد خانمها دلیل بر بی تعتباری حرف بنده نیست!
با سلام
منظور از جمله متأسفم برای اونهایی که از این بی بند و باری کیف هم میکنند تأسف برای دوستان شیعه خودم بود که حب فاطمه زهرا را در دل دارند و در عین حال از این بدحجابی ها و بی حجابی ها دلشون به درد نمیاد و اصلا انگار نه انگار! گویا حکم خدا رو من باب حجاب نشنیدند! گویا گناه را اصلا نمیبینند! حکما کسی منکر این بدحجابی نیست اگر انسان منصفی باشه!

هر گناه عواقبی در دنیا و عواقبی در آخرت داره، عواقبی که در دنیا داره برای کسانی است که قطعا خداوند متعال در نظر گرفته با توبیخ و تنبیه دنیایی بنده هایی که دوستشون داره اونها رو به راه بیاره م این هم از نعمت های خداوند به حساب میاد! اما زمانی هم هست که خداوند اونقدر از کسی بدش میاد که اون رو به حال خودش وامیگذاره و هر چقدر گناه کنه برای خدا فرقی نداره و حسابش فقط برای قیامت میمونه! این عین احادیث و روایات معصومینه! در روایت داریم که به کسی که عاق والدین شده گفته میشه (خداوند میفرماید) : هرکاری که میخواهی بکن که تو را نمی آمرزم. پس گناهان ما ممکنه عواقب دنیایی داشته باشه و ممکنه نداشته باشه!
بعضی گناهان هم عاقبتشون معلومه و بعضی معلوم نیست! مثلا در روایات داریم هنگامی که روی زمین زنا زیاد شد زلزله ها شدید و زیاد میشوند که ما امروزه شاهد تحقق این روایات هستیم. بنده برای بد حجابی تنبیه خاصی سراغ ندارم و لااقل خودم نشنیدم! ولی میدونم که تأثیراتی در زندگی زناشویی و اجتماعی داره که غیر قابل انکاره! اعتماد همسر (البته اگه کمی غیرت اسلامی داشته باشه) کم میشه، قبح گناهان از بین میره، مثل الان که دختران کم سن و سال ما هم به تبعیت از مادران بی حجاب خودشون به حجاب پشت میکنند و شاید اصلا مسأله رو ندونند و...
با سلام حضور دادای عزیز.
1 - دوست عزیز این عین جمله شما در اولین کامنتتان است:
"و متأسفم برای اونهایی که از این بی بند وباری ها کیف هم میکنند!!!) خب برداشت اولیه که از این جمله مستفاد میشود این است که بی حجابی خانمهای عکس را مساوی بی بند و باری گرفته‌اید آیا این برداشت غلطی است؟
با این حال خوشحالم که در کامنت آخر فرموده‌اید بی حجابی را مساوی بی بند و باری و بی دینی نمیدانید.
2 - هر گناهی عقوبت خود را دارد چه پنهان چه آشکار. جزای بی حجابی چیست؟ یعنی عقوبتی که شارع برای گناه بی حجابی در نظر گرفته چیست؟ منظورم عقوبتی است که باید در دنیا انجام داد نه عقوبت اخروی(خواهش میکنم رفرنس هم بدهید.)

3 - فرمودید رساله و احکام فقهی را بلدید. خواهش میکنم حکم حجاب و حدود آن را بفرمایید. و بفرمایید با توجه به این حکم چند درصد زنان جامعه ما با حجاب هستند؟ (یعنی دقیقا حکم حجابی را که در رساله بیان شده رعایت میکنند)
این آقای دادا( بصورت محترمانه )از ماشین سواری فقط گازشو بلده بصورت عامیانه از (خر سواری فقط چشش رو بلده) ایشان از اسلام و جامعه شناسی فقط اشک ملت را در آوردن را میشناسه. چون جناب کمش با دلیل به گوشه از وقایع اشاره کردند دیگر لزومی به پرداختن بیشتر نمیبینم ولی ظاهرا مشکل جامعه ما این است که بعضی از ما ها با خواندن چند جلد کتاب اهل بوغ خود را عقل کل میدانیم و فکر میکنیم دیگران گوسفند هستند.
من نگفتم هر کس بی حجابه بی بند وباره و هر کس با حجابه پاکه!
کدوم حرف من همچین برداشتی ازش شد؟
من گفتم هر گناهی به صورت آشکار باید جلوش گرفته بشه! البته به صورت منطقی و با اصول! نه اینکه دختر جامعه رو به زور چادر سرش کنی یا برخورد بدی باهاش داشته باشی که اوضاع بدتر بشه!

همونطور که جلوی شراب و اعتیاد و قاچاق و ... رو باید بگیری که علنی نشه و قبح گناه در اونها نریزه باید جلوی این بدحجابی ها هم گرفته بشه

به قول شما اینها بی بند و بار نیستند و من بنا رو میذارم این 2 خانومی که در این عکسها میبینیم از همه پاکترند! اما آیا اینها که اینجاند فردا برای دخترای ما الگو نمیشند؟ تو رو به خدا امثال اینها و بازیگران دیگه برای جامعه ما الگو نشدند؟! ائن هم از نوع ضد اسلامیش؟ آیا این ترویج گناه و در ادامه فساد اخلاقی نیست؟

حرفم هم با اقای دادگستر و شماها به طور مشترک این بود که اینها اینقدر مهم نیست که بهم تبریک بگیم! لا اقل از آقای دادگستر این انتظار نمیره بخاطر تعصب شیعه بودنش و سیادتش که با کسانی که حجاب مادرشون رو به سخره گرفتند اینطور بی تفاوت برخورد کنه! چون من آقای دادگستر رو میشناسم و میدونم چه قلب پاکی داره، ولی انتظارم ندارم حرف این همه دوستاش که علیه منه رها کنه و به حرف من گوش کنه و حتی بخواد به حرفام گوش کنه!

به مادرم فاطمه قسم اینها از روی تعصب شخصی و... نبود، حرفهایی بود که از اعماق جانم بلند شد و با آهی که برای از بین رفتن ایمان خودم و مردم برخاسته بود مخلوط شد و اینجا حک شد و امیدوارم به دل اهلش هم بشینه! خصوصا عزیز دلم آقای دادگستر که واقعا دوست داشتنی و بی ریاست

خدایا بحق عمه سادات زینب کبری همه ما را به راه امیرالمؤمنین هدایت و از شر فتن آخرالزمان محفوظ بدار
آمین
پاسخ:
سلام برادر .
بازم سلام
واقعا آدم می مونه چی بگه- این کمش عزیز فکر کرده من گناهای دیگر رو نادیده گرفتم! یادم نمیاد جایی هم گفته باشم این چند نفر بی بند و بارند! ولی یک فرق کوچکی بین غیبت و دروغ و تهمت و شراب خواری و... وجود داره! حتی نعوذ بالله با زنای محسنه! و اون اینه که بی حجابی گناه آشکاره! اگر کسی در ملا عام گناه کنه باید توبیخ بشه ولی در تنهایی خدا حکم میکنه و هیچکس حق نداره به کسی ایراد وارد کنه! مثل اوایل انقلاب که بعضی افراطیون بالای دیوار مردم میرفتند که ببینند طرف شراب میخوره یا نه! اینها افراطه

همونطور که اگه کسی نعوذ بالله زتا کنه ولی کسی نبینه کسی هم کاری به کارش نداره! چون گناهی بوده بین خودش و خداش! ولی اگه ببینند حدش میزنند یا اعدامش میکنند یا...

من خودم میدونستم بالاخره متهم میشم به افراطی بودن و متهجر بودن ولی مهم نیست مهم اینه که جرقه ای در ذهن شما ایجاد کنم

از دوست عزیز "مردم" هم تشکر میکنم که اینقدر به بنده لطف دارند! البته من ناراحت نمیشم! همیشه در باب امر به معروف و نهی از منکر هزاران بد و بی راه به آدم میگند اونش مهم نیست

بخدا من منکر زیادی گناهان در جامعه نیستم. همیشه دلم از افراط بعضی ها به درد اومده که باعث شدند دیگه حرف ما مورد قبول واقع نشه! ولی انصاف اینه که با تعصب به حرف من نگاه نکنید

هیچکس نمیتونه منکر فساد اخلاقی سینما و سینماگران بشه! البته کسانی که اسلام براشون مهمه نه کسانی که آرزو دارند اسلام سرنگون بشه! برای اونایی که همه قوانیین اسلام رو پذیرفتند نه اینکه بگند نماز قبول حجاب بی حجاب! یا روزه قبول امر به معروف و نهی از منکر رو بی خیال!

اتفاقا من کاملا از روی عدل صحبت میکنم! چون اینها حرف من نیست حرف معصومین ع است و من کم و بیش از فقه اسلامی سر در میارم و احتیاج به رساله نیست که باز کنم! رساله رو خوب بلدم
سلام
شهاب جان بحث جالب و قابل تاملی بود.
امیدوارم درس های لازم و آنچه که فکر می کنی عدالت است را از این بحث گرفته باشی.
موفق باشی برادر.
پاسخ:
دیشب دوباره فیلمو دیدم که شاید اشتباهمو پیدا کنم .
عجب بحث شورانگیزی!
اتفاقا به نظر من پست قبلی شما دلیل بر پشتیبانی از فرهادی نبود فقط اعلام یک خبر بود. حالا نمی دانم این دادا چرا دلش برای شما بیشتر از خود شما برای خودتان می سوزد؟
با چشمانی بسته فکر می کنم دنیا همیشه تار است، چشمانم که را که می گشایم تازه نور را می بینم!
پاسخ:
شاید واقعا ایشون چیزی میدونند که من نمیدونم .قطعا انسانها از افکار همدیگه اطلاع ندارند و تا شناخت همدیگه کلی از هم فاصله دارند .
دم اصغر فرهادی گرم. دم شما هم همینطور.

زیاد خودتون رو ناراحت نکنید واسه حرفای یه مشت انسان با افکار عهد جاهلیت اعراب. همینای که باعث شدند انقدر دیر به جایزه اسکار برسیم. همینایی که واقعیت رو انکار میکنند. همینایی که مثل گوسفندند یا بقیه رو گوسفند فرض کردند . همینایی که شکماشون پره چشماشونو بستند. همینا که نمیبینند این همه واقعیتهای اجتماعی رو ... همینایی که همه رو با هم میسوزونند. که لیاقتمون بشه همین!امثال دادا.
4 - اصغر فرهادی یکی از بزرگرترین فیلمسازان ماست. تمام فیلمهایش با تعهد و زحمت ساخته شده نه با رانت و ظاهر‌الصلاحی. (یادمان نرفته فیلمساز ظاهرا متعهدی را که در دادگاه ثابت شد فیلمنامه‌اش دزدی بوده. آن هم فیلمنامه‌ای که درباره پیامبر خدا بود.)
فرهادی یک متخصص است که کارش را خوب بلد است و حداقل کاری که او برای این مملکت انجام داده کسب افتخار بین‌المللی برای ایران اسلامی است.(در کدام عرصه‌ی دیگر توانسته‌ایم به مشابه چنین افتخاری دست یابیم؟)
حداقل کار فرهادی کشاندن جوانان این مملکت و جهان به سینما و آموزش تفکر در باب زندگیست. همان تفکری که پیامبر(ص) فرمود یک ساعت آن افضل از 70 سال عبادت است.
...
و فرهادی خوشبختانه هنوز در ایران است و با قوانین همین مملکت فیلم می‌سازد بنابراین بهتر است اجازه بدهیم مسئولین مملکت که بهتر از ما صلاح و فساد را می‌شناسند درباره‌اش نظر بدهند و حکم صادر کنند.

از دوست تازه‌ام دادا، عذر میخواهم که صریح بودم امیدوارم نرنجیده باشند و از سایر دوستان هم عذر میخواهم که حرفم طولانی شد و ملال آور. خصوصا از شهاب عزیز که وبلاگش را سنگین کردم.
پاسخ:
کمش عزیز از شما متشکرم . بنده که هر طور به ذهن ناقصم رسید برای قانع کردن دادا تلاش کردم .امیدوارم عدالت فراموش نشود .
1 - به دلیل اعتقادی شخصی و خاص، اسکار گرفتن فرهادی برایم افتخار محسوب نمی‌شود اما چون بحثش مفصل است و احتمالا سوءتفاهم زا، نخواستم وارد این موضوع شوم.
اما نظرات دوستی به نام دادا برایم قابل تامل بود و وظیفه خودم دانستم نظر بدهم.

2 - ظاهرا این دوست گرامی بی‌حجابی خانم حاتمی و خانم فرهادی و خانم معتمد آریا را مساوی بی‌بند و باری و بی‌دینی گرفته‌اند. نمی‌دانم بر اساس چه قاعده فقهی چنین استنتاجی کرده‌اند؟ آیا هر کس بی‌حجاب بود بی‌بند و بار است؟ آیا هر کس بی‌حجاب بود به دین بدبین است؟
از این دوست عزیز خواهش میکنم رساله مرجعشان را باز کنند و حکم حجاب را بخوانند و در اطرافشان غور کنند و ببینند چند درصد زنان اطرافشان حجاب دارند (حتی زنهای چادری)؟ آیا همه‌ی اینها بی‌بند و بار و بی‌دین و ضد دینند؟

3 - امام(ره) میفرمایند گناه از آنجا که مخالفت با خداست کبیر است و گناه صغیره و کبیره فرقی ندارند اما به هر حال گناهان مراتب دارند لااقل از نظر حق‌الناس و یا حق‌الله بودن. سوال من از جناب دادا این است که:
بی‌حجابی بدتر است یا غیبت؟(غیبت از زنا بدتر است- پیامبر(ص))
بی‌حجابی بدتر است یا دروغ؟(از دروغ دورى کنید که با ایمان ناسازگار است- حضرت علی(ع))
بی‌حجابی بدتر است یا ریا؟(ریا شرک به خداست - پیامبر(ص))
بی‌حجابی بدتر است یا حرام خواری؟(کسی که گوشتش از مال حرام بروید، وارد بهشت نمی‌گردد - پیامبر(ص))
بی حجابی بدتراست یا تهمت؟(کسى که مرد یا زن مسلمانى را بهتان زند خداوند او را در قیامت روى تلى از آتش قرار مى دهد تا از عهده آنچه گفته برآید - پیامبر(ص))
....
دوست گرامی چه طور بی‌حجابی دو سه نفر در مکانی که اساسا این عمل را بد نمیدانند این چنین شما را برآشفته اما کرور کرور گناهان جاری در کوچه و بازار و ... جامعه اسلامی غیرتتان را نمیجنباند؟ آیا در ذات این گناهان تفاوتی هست؟
نه دوست عزیز شما متعصب و افراطی نیستید بلکه فقط عادل نیستید. و احتمالا مراتب گناه از نظر تخریب جامعه را نیز نمیشناسید. بلکه نگاهتان به اسلام نگاهی ظاهری است. برایتان اصل دین که رعایت تمام اخلاقیات و احکام فقهی است مهم نیست بلکه ظاهر دین مهم است. چیزی که متاسفانه امروزه باب شده و با قدرت و سرعت در حال تخریب دین در ذهن جوانان است.
امیدوارم روزی گوهر دین روشنی بخش دل و جان ما و جامعه باشد.
  • مهدی حاجی زکی
  • چی بگم شهاب جون
    من برای هر افتخاری که برای کشورم به دست بیاد احترام قائلم
    من یک ایرانی هستم
    یک ایرانی اصیل با فرهنگ چندین هزار ساله
    با تمام احترامی که برای مخاطبینت و نظرات ارزشمندشون قائلم
    فرهنگ رو با سیاست قاطی نمی کنم
    خیلی وقتها دیدیم یا شنیدیم که بهترین پزشک؛ جراح ؛ مهندس و ... ایرانی هستند
    اولین زن فضا نورد جهان ایرانی بوده
    اولین خالق تصاویر پانورامای تاریخی ایرانی بوده
    مدیران ارشد بهترین برندهای تجاری ایرانی هستند
    من جمله جانشین استیوجابز در شرکت اپل
    و اینها برای من افتخاره ...
    همین ....
    پاسخ:
    منم به شما دوست عزیز افتخار میکنم .
    همشهری هنرمندم سلام
    همیشه ودر هر زمان تشخیص حق از باطل
    کار سخت ودشواری بوده وهست ...
    بنده متاسفانه فقط یک بار فیلم بسیار زیبا ومعنی دار
    جدایی نادر از سیمین رو دیدم .
    من فیلمهای خوب وارزشمند رو سعی می کنم
    بالای 5بار نگاه کنم ولی هنوز برا این فیلم وقت نکردم.
    احساس گناه دختر بعد از گفتن دروغ درفیلم
    خیلی قشنگ نشون داده شده
    دروغی که تو دین ما کلید اتاق گناه ها معرفی شده
    دروغی که تو این دوره زمونه خوراکمون شده
    وبدون دروغ گفتن روزمون شب نمیشه .
    درانتها به این مطلب هم اشاره کنم که باهمه خوبیهایی که این فیلم داشت وداره
    بدیهایی هم داره مثلا متاسفانه حجاب بازیگران در حین گرفتن جایزه
    آدم رو شرمنده می کنه !
    پاسخ:
    منم هرچی میگم فیلم از دل فیلمساز حرف میزنه نه از ظاهرش این دادای عزیز حرف خودشونو میزنند .
    http://www.mashreghnews.ir/fa/news/99056/نقدی-بر-اصغر-فرهادی-و-فیلمش

    این رو هم حتما بخون البته اگه میخوای خوب و بد رو بفهمی!!!
    پاسخ:
    حتما مطالعه میکنم .
    http://www.mashreghnews.ir/fa/news/102299/تبریک-وزارت-خارجه-آمریکا-به-اسکار-فرهادی

    چطور میشه دشمن از یکی تعریف کنه؟ اونم وزارت خارجه آمریکا که چشم دیدن ایران و ایرانی رو نداره؟!!!!!!!!!!
    آقای دادگستر بخدا من دوستت دارم! میدونم دلت پاکه، نیتت خیره ولی دلیل نداره به خاطر اهداف خیرت از هر وسیله ای استفاده کنی حتی وسیله گناه!

    کار شما با این آدمها فرق داره! شما میتونی در همین کارت رجبعلی خیاط بشی! این که میگم بخدا راسته. آدم در هر شغلی میتونه بهترین یا بدترین باشه. علیه اسلام باشه یا له اسلام! شما میتونی در کارت بهترین خدمات را به امام زمانت که میدونم عاشقشی بکنی! مردم کی هستند که بخاطرشون بخوای دین فروشی و ایمان فروشی کنی. فرض که 100 نفر هم نوشتند "آقا شهاب ما هم تبریک میگیم" و شما هم تبریک گفتی، منم گفتم اشتباه میکنی و همه بهم مثلا فحش دادند . گفتند این افراطیه! خدایی ته دلت رو نگاه کن! کی راست میگه؟ من یا بقیه؟!

    بهتر نیست به جای طرفداری از اینها از رهبرت دفاع کنی؟ از امامت دفاع کنی؟ اینها حالشون رو میکنند و به ریش من و شما میخندند! غیر از معدود بازیگران کدومشون دلشون به حال من و شما سوخته؟ همه دنبال خوشی و کثافتکاری خودشون هستند

    آقای دادگستر برادر عزیز من! تو رو خدا فکر کن! باور کن اگر کسی غیر از شما این مطلب رو گذاشته بود شماتتش نمیکردم! اصلا میگفتم به جهنم! ولی شما خوبی! فقط گاهی گول دوست و رفیق و رسانه رو میخوری! اینجاست که من عرض کردم خوب و بد رو تشخیص بده! البته نه از روی آدمها از زوی خود حق و باطل! بعد آدمها رو ببر در این دو دسته

    برات آرزوی عاقبت بخیری دارم."یک ساعت فکر بالاتر از 70 سال عبادت" !!!
    شنیدید میگند "هدف وسیله را توجیه نمیکند" ؟
    خیلی از ما همیشه به دنبال این هستیم که مردم رو راضی نگه داریم، رضای خدا یادمون میره! من کاری به فیلم به قول شما اصغر آقا ندارم، منظورم اینه اینها در کل نسبت به اسلام بدبین و بی قیدند! دلیلش هم همین عکسهای قشنگیه که جنابتان در وبلاگ قرار دادید! آقای دادگستر خداوکیلی به همون مادرتون فاطمه(س) اینها قیافه یک بچه مسلمون و یک شیعه فاطمه زهراست؟! بخدا اگر آقای میرباقری که مختار رو ساخت و هزاران هزار قطره اشک از مردم گرفت هم جای این اصغر بود باز همین حرفها رو میگفتم
    یاد اون آدم میفتم که از پولدارها دزدی میکرد که با پولش به فقرا کمک کنه!

    ما میخوایم مردم خوشحال بشند؟ با چه وسیله ای؟ آیا این مردم قیامت دست ما را میگیرند؟ آیا رضای مردم با وسیله گناه توجیه پذیره؟

    آخه ما چرا باید به این آدمهای به ظاهر مسلمون فخر کنیم و بهشون تبریک بگیم و ازشون دفاع کنیم؟ مگه معتمدآریا نبود که با چه وضعی رفت اونطرف جایزه گرفت و با دشمنان اسلام عکس گرفت و هرچی خواست گفت و برگشت؟ مگه گلشیفته نبود که...؟ حالا بعضی ها میگند گلشیفته به این دلیل رفت... به اون دلیل رفت...
    پاسخ:
    من فکر میکنم و شما هم فکر کنید .
    فیلم نادر از سیمین جداییشون


    لازم بود که ساخته بشه
    همین برای بزرگداشتش کافیه
    مذهب
    سیاست
    فرهنک
    اجتماع

    نفس بکش
    اینجا نفس غنیمته
    پاسخ:
    شایدم لازم نبود که اصغر بسازه . حتما اگه ده نمکی میساخت سیاست بهتر معرفی میشد .
    آقای دادگستر
    فکر کن من یک آدم خیلی بد و از خدا بی خبر
    به قول امیرالمؤمنین کاری نداشته باش کی میگه ببین چی میگه
    خودت رو از خیلی مسائل کنار بکش، شما سید هستی، عزیز دل ما هستی، من رو حساب دوستی میگم
    دینداری این روزها خیلی سخته ها، خوب و بد رو تشخیص بده، اینها خوب نیستند آقای دادگستر، اصل کارشون باطله، حتی اگر 40 تا اسکار بگیرند، چون دارند ناخواسته ضد اسلام و امام زمان میرند، حتی تعریف و مبارک گویی به اینها هم خوب نیست
    پاسخ:
    مصداق صحبت خودتون که از حضرت علی (ع) فرمودید .
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    div>