یادداشتهای یک editman خوانساری

پربیننده ترین مطالب
پیوندهای روزانه

دزدی تو روز روشن

پنجشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۱، ۰۹:۳۴ ق.ظ
دوسال متوالی خبری بین بچه های اهل فرهنگ و هنر بود که مبالغ قابل توجهی

برای طرحهای فرهنگی به شهرستانها تخصیص داده میشه .

قرار براین بود که این طرحها توسط شهروندان ، به ادارات مربوطه پیشنهاد بشه

و در صورت تایید کمیته فرهنگی شهرستان با مسئولیت شخص پیشنهاد دهنده اجرا بشه .

در این بین بنده هم که از دور دستی بر آتش دارم و 15 ساله در امور فرهنگی شهرم شریکم

خیلی ساده و بی ریا هر چی طرح به ذهنم رسید ، نوشتمو تحویل اداره مربوطه دادم .

به قول معروف اسنادشم موجوده .

از حق نگذریم سال اول ، اجرای این طرحها پرش من رو هم گرفت .اما نه از خوانسار بلکه از خود استان .

همون موقع برام سوال پیش اومد .اما گفتم مهم اینکه کار تصویب شده .

بگذریم ...

در بین این طرحها ، پیشنهادی شده بود برای تولید مستندی فاخر از ابنیه تاریخی و مشاهیر،

همچنین امام زادگان مدفون در شهر خوانسار  .

و در توضیحات طرح ذکر شده بود که بعد از اجرای فاز اول ، سایر شهر های ایران هم در بر بگیره .

البته مستند نه فقط به صورت یک فیلم بلکه همراه با کتابچه ای و کلا دایرت المعارف .

گذشت تا به من گفتند طرحتون تایید نشد .

اما برای سال دوم طرحهای دیگری ارائه دادم .( ایجاد سازمان فرهنگی یکیش بود .)

ولی سال دوم اوضاع خیلی عوض شد .

و کلا هیچ طرحی تایید نشد و منم نفهمیدم بودجه چی شد و کجا رفت .

تا اینکه چند روز پیش به طور اتفاقی متوجه شدم یکی از ادارات استان ، قراردادی با یک

شرکت فیلمسازی در اصفهان بسته و طرح مذکور (طرح اولی) توسط اون شرکت تولید شده .

به هر نحوی بود تونستم یک نسخه از فیلمو گیر بیارم ،

کلا نمیخوام الان به نقد فیلم بپردازم ، و از تولید کننده اثر هم که یکی از دوستان قدیمی بنده هست

تشکر میکنم .

اما دلم میسوزه که جوون خونساری تو شهرش بمونه ، با کمی و کاستیها بسازه

مالیات بده ،از زیر و بم شهرش با خبر باشه ،برادریشو ثابت کرده باشه ،

بعد مثل آب خوردن بزنند زیر گوشش .

اما نکته اینجاست که چطوری طرح تو شهر من تایید نمیشه اما استان تایید میکنه ؟


قابل توجه کسانیکه طرح و یا پیشنهادی دارید ، لطفا ارائه بدید

مطمئن باشید اجرا میشه .حالا شاید کمی با آنچه که در فکر شماست فرق داشته باشه .

اما اجرا میشه .



  • سید شهاب دادگستر

نظرات (۸)

شما هم ازین به بعد طرحی چیزی ازت خواستن ، بهشون بگو یه طرحی دارم ولی بهتون نمیگم!
بزار تو خماریش بمونن بدجنسا :)

پاسخ:
چشم
کار فرهنگی کدومه ؟
چقدر آدم گرسنگی بکشه به خاطر کار فرهنگی که هیچ کس تحویلش نمیگیره؟
خود من رو در نظر بگیرید. هنر تدهیب رو مگه چند نفر میشناسن غیر از خوشنویسا ؟
استادم راست میگفت نباید لااقل برای تزیین اماکن مذهبی شهرمون از هنر ما استفاده میشد ؟
کو اون صنایع دستی که باید ازمون حمایت کنه؟
حالا همه اینا به کنار
فکر میکنید اوضاع کار صنعتی بهتر از فرهنگی هنریه؟
چرا حمایت نمیکنند تا ماهم بشیم تولید کننده؟
ما باید تا کی منتظر بهبودی اوضاع باشیم ؟
اونوقت میگن چرا همه مهاجرت میکنند
مگه مااخودمون اون همه طرح فرهنگی ندادیم ؟
مگه اون همه استعداد موسیقایی نداریم ؟
کسی به عاقبت این جوونا مگه فکر میکنه
تازه خیلی زرنگیم که معتاد نشدیم

نه خیلی خوبه اصلاً همه چی بومیش بده. مثه تخم مرغ که بومیش کلی مضره!

پاسخ:
البته تخم مرغ بومی ضرر نداره ، بلکه بعضیا که نون سیر نخوردن یهو معدشون تعجب میکنه .کلا ظرفیتشو ندارن .
بیا با هم یه طرح بدیم که کلاً همه چیز خوب بشه و هر چیزی سر جای خودش باشه و هر کسی هم در مسئولیت متناسب با توانایی ها و تشخیص هاش گمارده بشه!!!

پاسخ:
باشه طرح میدیم اما اجراش با غیر بومیها .مشکلی نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام
باعث بسی تاثر میباشد که بازهم مثل گذشته غریبه ها در خوانسار حرف اول رو میزنند و جوانهای خودی مهره هایی غریبه هستند ...!

پاسخ:
خدای ما هم بزرگه .
این رواون آدمای نالایقی باید جواب بدند که از ریاست فقط میزشون رو میشناسند
خودم ودوستانم نزدیک به 10طرح دادیم وهیچ کدوم تصویب نشد
قابل توجه دوستان بودجه طرحهای فرهنگی سال 91در خوانسار 300میلیون تومن بوده
که همش رفته تو جیب ادارات وکمتر از 10تا از طرحهای بچه های فرهنگی تصویب شده
یکی از اون طرحها به اسم یکی ازدوستان خودم بوده با عنوان نقالی قرآنی که متاسفانه به دستور یکی از حضرات شهر توقیف شده
علتش هم نامعلومه
دوستان فرهنگی واقعا همه ما رو به سخره گرفتند

بنده خودم توی یکی از همین جلسات گفتم که هدف این طرح حمایت از جوونهای دارای طرح و ایده است که نیازمند حمایت هستند نه دستگاهها، اما متاسفانه دستگاههای متولی عمدتاً طرحهای مربوط به خودشون رو آوردند و از این اعتبارات برای خودشون استفاده کردند. متاسفم که اینطور می شنوم اما چیز دیگه ای هم که بارها ازش انتقاد کردم و در شورا بارها اشاره کردم اینه که گروهها و افرادی که از بیرون شهر هستند راحت اینجا طرح میدن مجوز می گیرن، برنامه اجرا می کنند، پول خوب می گیرن اما خدا نکنه جوونای خود خونسار بیان وسط...

سلام

امیدوارم که حالت خوب باشه
مطالب وبلاگت خوب بود و زیبا

اومدم دعوتت کنم به یه جایی ؟
امیدوارم بیای

من یک وبلاگ زدم
اسمش حرف های نگفته دلم هستش
مطلب وبلاگم در مورد خودمو دلمه و جمله های الهام بخش هستش

خوشحال می شم بیای و نظر بدی
راستی من اماده تبادل لینک با وبلاگ های زیبا هستم
پس خدا حافظی نمی کنم
چون منتظرتم.
اومدی حتما از خودت یه ردپایی بزار تا دوباره ببینمت
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
div>