یادداشتهای یک editman خوانساری

پربیننده ترین مطالب
پیوندهای روزانه

حمله وهابیون به خوانسار

چهارشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۷:۱۸ ب.ظ
انتخاب این عنوان برای جذب خواننده بد نیست .
اما من نمیخوام مثل تیتر روزنامه ها فقط عنوان پرسروصدا داشته باشم .

 در پی انتشار خبر آخرین جنایت وهابیون ، سری به گوگل زدم و کلمه وهابیون و جستجو کردم .
در قسمت عکسها ، تصاویری دلخراش وجود داره که یک بار دیدنش خالی از لطف نیست .

اما همینطور که داشتم عکسارو میدیدم یک لحظه با خودم گفتم اگر این وحشیای زبون نفهم
گذرشون به خونسار بیفته ؟

یا اگر من به جای مردمی که شاهد این جنایتها هستند ، بودم ؟

 تجسم کنید ...

دیدن فیلم اره یا جیغ فقط خیالبافی یک نویسنده و تصویرگری یک کارگردانه .

اما سناریوی جنایات وهابیون واقعیت داره .





  • سید شهاب دادگستر

نظرات (۹)

نه در برابر حمله وهابیان به خونسار که از نظر شما تصویر شده .چی بگم؟ لعنت بفرستم، نشانه های ظهور رو بگم؟مستندات رو کنم؟ فعلا که هرروز صبح دارم دعای عهد میخونم خیلی آدمم خودمو جمع و جور کنم.
پس بنابرابن فقط سکوت می کنم.
پاسخ:
توکل به خدا .
پیدایش وهابیت

عوامل شکل‌گیری فرقه وهابیت مانند برخی از فرقه‌های دیگر، ریشه در مبانی و عملکرد رهبران و بنیانگذاران آن دارد. براین اساس لازم است مبانی و عملکرد بنیانگذار این فرقه بررسی شود.

این فرقه منسوب به "محمدبن عبدالوهاب"از مردم "نجد" است که در سال 1115 ق در شهر عیینه متولد شد که پدرش در آن شهر قاضی بود. وی از کودکی به مطالعه کتاب‌های تفسیر و عقاید و حدیث سخت علاقه داشت و فقه حنبلی را نزد پدر خود که از علمای حنبلی بود آموخت. محمدبن عبدالوهاب از آغاز جوانی، بسیاری از اعمال مذهبی مردم "نجد" را زشت می‌شمرد.

او در سفری که به زیارت خانه خدا رفته بود، بعد از انجام مناسک حج به "مدینه" رفت و در آن جا توسل مردم به پیامبر را که نزد قبر حضرت انجام می‌دادند،‌ انکار کرد. سپس به "نجد" مراجعت نمود و از آن جا به بصره رفت و مدتی در آن شهرماند و با بسیاری از اعمال مردم آن شهر نیز مخالفت نمود. مردم بصره وی را از شهر خود بیرون کردند.

در این هنگام که 1139 هجری بود، پدرش عبدالوهاب از "عیینه" به "حریمله"انتقال یافت. وی با پدرش همراه شد و کتاب‌هایی را نزد پدر فرا گرفت و به انکار عقاید مردم "نجد" پرداخت. به این مناسبت میان او و پدرش نزاع و جدال در گرفت. همچنین بین او و مردم "نجد" منازعات سختی رخ داد و این امر چند سال دوام یافت. تا این که پدرش "عبدالوهاب"در سال 1153 از دنیا رفت.

وی پس از مرگ پدر علنا به اظهار عقاید خود پرداخت و قسمتی از اعمال مذهبی مردم را انکار نمود. جمعی از مردم حریمله از وی پیروی کردند و کار وی شهرت یافت. وی از شهر حریمله به شهر عینیه رفت. رئیس شهر عی?نه در آن وقت عثمان بن حمد بود. عثمان عقاید شیخ را پذیرفت و او را گرامی داشت و قول داد که وی را یاری کند.

شیخ محمد نیز اظهار امیدواری کرد که همه اهل نجد از عثمان‌بن حمد حمایت کنند. خبر دعوت شیخ محمد و کارهای او به امیر احسا رسید. وی نامه‌ای برای عثمان نوشت که سرانجام، عثمان عذر شیخ را خواست و او را از شهر بیرون کرد. شیخ در سال 1160 پس از آن که از عی?نه بیرون رانده شد، رهسپار درعیه از شهرهای معروف نجد گردید.

در آن وقت امیر درعیه، محمدبن مسعود جد آل سعود بود. وی به دیدن شیخ‌محمد رفت و به وی عزت و نیکی را بشارت داد. شیخ محمد نیز غلبه و قدرت محمدبن سعود را بر همه بلاد نجد بشارت داد.

بدین‌ترتیب ارتباط میان آن دو شکل گرفت. حمایت محمدبن سعود از شیخ محمد موجب شد که وی بر عقاید و افکار خود پافشاری کند. هر کدام از مسلمانان که از عقاید وی پیروی نمی‌کردند،‌کافر محسوب می‌شدند و برای جان و مال و ناموس آنان ارزشی قایل نبود.

جنگ‌هایی که وهابیان در نجد و خارج از آن از قبیل یمن و حجاز و اطراف سوریه و عراق می‌کردند، بر همین پایه قرار داشت. هر شهری که با جنگ و غلبه بر آن دست می‌یافتند، برای آن‌ها حلال بود. کسانی که با عقاید او موافقت می‌کردند، باید با وی بیعت نمایند و اگر کسانی به مقابله برمی‌خاستند، باید کشته شوند و اموالشان تقسیم گردد.

طبق این رویه مثلا از اهالی یک قریه به نام فصول در شهر احسا سیصدمرد را به قتل رساندند و اموالشان را به غارت بردند! سرانجام شیخ محمدبن عبدالوهاب در سال 1206 درگذشت و پس از وی پیروان او به همین روش ادامه دادند، مثلا در سال 1216 امیرسعود سپاهی مرکب از بیست هزار را مجهز کرد و به کربلا حمله‌ور شدند.

سپاه وهابی جنایات بسیاری در شهر کربلا انجام دادند، از جمله پنج هزار تن و یا بیشتر (تا بیست هزار گفته‌اند) را به قتل رساندند. آیین وهابیت براساس عملکرد، عقاید و باورهای شیخ محمدبن عبدالوهاب شکل گرفت. امروزه نیز این فرقه بر عقاید شیخ محمد و دیگر رهبران آن پافشاری می‌نمایند.
پاسخ:
بسیار عالی و از شما متشکرم .
سلام من ازبابت اینکاری که شما کردید خیلی ممنونم و اجرتون با حقتعالی آفرین مرحبا به صلابتت وفهم بجایت دورد برادر عزیز طبیه الله ،
شما یه حرکت مهم کردید ،انوقت 5تا نظرقشنگ امید وارکننده در پی نوشت شما اومده ،دقیقا انچه مرا خیلی خوشحال نمود اینست که علیرغم همه مشکلات موجود  اخیرا سراپرده اسلام را مورد هتاکی وهابیون مخنث آلوده به حرامزادگی قرار داده ،وجود این روشنفکران اسلام ناب محمدی ایرانی (وبطورخاص همین 5نفر روشنفکران خوانساری شیعه)است که در انسان انرزی مثبت القامیکند وچنان دندانهایم را قرص بروی هم نهاده ام ومنتظرم تا این ناکسان وهابیت روزی از چاههای کثافتشان برون زده تا انشا اله زیر دست وپاهیمان نابودشان کنیم .خدانگهدارتان

پاسخ:
سلام
اجرتون با خدا .

تنها سکوت می کنم
..........................
پاسخ:
سکوت در برابر حق کشی ؟
ظاهرا آمریکا تقسیمات جغرافیایی اوایل صده 1900 را که توسط دول اروپایی در منطقه انجام گرفته ، قبول ندارد و بهمین دلیل بدنبال خاورمیانه جدید هستند که به قول خودشان ایران نیز به پنج بخش تجزیه خواهد شد
ابزار و عروسکهای آنها هم گروههایی مانند وهابیون ابله می باشند که کپی خوارجند.
پاسخ:
 وهابیون فقط ، اون وحشیها نیستند .
شاید وحشیتر ازونا ایران و تجزیه کنند که بعید میدوم .

الله اکبر از روایات ائمه در باره جنایات آخر الزمان تو یکی ش کشتن با اره رو خوندم  و گفتم این احادیث چرته الان که می فهمم . میبینم ظهور نزدیکه

پاسخ:
انشا الله .
جخت اونم با این احصاب خراب من
پاسخ:
آره والا .
یه تحلیلی میخوندم همین تازگی!
خاورمیانه جدید یا همون نظم نوین جهانی(فکر میکنم تو تابناک)

که اسرائیل اینبار در جلوه منجی ، میخواد نقاب لولو رو از چهره برداره و به عنوان حامی وارد صحنه بشه!
میخواد در مقابل خطرات ایران برای منطقه، از عمان و قطر و عربستان حمایت کنه.
و وقتی موضع مخالفین سوریه در مقابل ارتش ضعیف میشه با جان فشانی واسشون موشک میفرسته!

این میشه که فرقه سلفی که مثلا داعیه مسلمونی داره ، رسما ارتباطشو با اسرائیل تایید میکنه. و امرای عربو شیخاشون میرن دست بوسی نتانیاهو!
حواست هست؟
الان سنی و شیعه و سلفی افتادن به جون هم!
چند وقت پیش سر کاریکاتور با مسیحیا درگیر بودیم!
نمیدونم چرا انقدر مسلمونای میانمار واسه بودائیا ترسناک شدن؟

این وسط کیه که هیچ اسمی از خودش نیست؟

تورانیان وقتی دیدن که اگه رستم و سهراب باهم متحد بشن ، دنیا جلو دارشون نیست!
از خودشون هزینه نکردن!

حالا هی بیا بگو برادر مسلمون مهم نیست که چه فرقه ای هستی، "دل من همی بر تو مهر آورد"
جواب میده:"زکشتی گرفتن سخن بود دوش، نگیرم فریب تو زین در مکوش!!!!!!!!!!
پاسخ:
جنگ 72 ملت یا 72 فرقه همینه .

خدا لعنتشون کنه.

وقتی باهاشون روبرو میشی انگار می خواند زنده زنده بخورندت.

تشنه خون شیعه ها هستند.

خدا لعنتشون کنه.

پاسخ:
خدا لعنت کنه .
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
div>