یادداشتهای یک editman خوانساری

پربیننده ترین مطالب
پیوندهای روزانه

گول ماست

شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۰۷ ق.ظ

ی آدم گول ماست خورده میخوام این مطلبو بخونه


اصطلاح گول ماست خورده بی ربط با این غذای سنتی خوانساری نیست .

این روزا و با این هوای گرم تابستانی و ماه رمضان بد نیست که از پیشینیان کمک بگیریم و به بهانه روزهای بلند و گرما روزه خواری نکنیم .


ساعت 4 صبح

به اندازه کافی زمان برای تهیه این خوراک پرکالری هست

شیر سرد شده که شب گذشته داخل یخچال گذاشتید و چند قاشق ماست و نان .

ابتدا نان را در شیر تلیت کرده و ماست را اضافه میکنیم .


نکته : ابتدا نان را تلیت کنیم و سپس ماست را اضافه کنیم . میزان ماست اضافه شده بسته به ذائقه شما دارد .


هرچه ماست بیشتر باشد غذا طعم بهتری خواد داشت .

به این ترتیب شما در زمانی کوتاه غذایی بسیار پر انرژی و خوشمزه تهیه میکنید که مهمترین خاصیت آن جلوگیری از تشنگی در طول روز میباشد .



  • سید شهاب دادگستر

نظرات (۱۵)

  • محمد. علی احمدی
  • باسلام. محمد. علی احمدی هستم بچه لاگند من گول ماست خوردم اخر غذاهستش خواستیدبگیدبهتون اموزش درست کردن نوشابه محلی روهمبگم
    پاسخ:
    سلام رفیق
    حتما دستور ساخت نوشابه رو هم بگید .
    گول ماست غذای سنتی ما خوانساریهاست ولی می توان ماست به اندازه دلخواه با شیر
    خوب همزده تا یکدست شود حال یا تلیت کرده و می خوریم یا بدون تلیت  یعنی یک قاشق
    خورده ویک تیکه نون می خوریم
    ضمنا جهت رفع  سردی آن با1-2 قاشق عسل یا شیره می توان استفاده کرد

    سلام خسته نباشین وب خوبی دارین لطفا به من هم سر بزنید.

    من خودم اهل اینجور غذاها نیستم ولی مادر بزرگم  گول ماست دوس داشتن.الان که این متن رو خوندم دلم خیلی هوا مانی بزرگم رو کرد. خدا بیامرزدشون.

    خوشحال میشم با هم تبادل لینک کنیم.

    پاسخ:
    سلام
    خدا رحمتشون کنه .
    ماه رمضون تموم شد ما گول ماست نخوردیم خواستیم بخوریم گفتیم ریسکه چون آدم گول ماست نخورده ای بودیم گفتیم تجربه کردن بمونه واسه بعد
    پاسخ:
    انشا الله سال آینده .
    من یکی رو میشناسم که تا وقتی فکر میکرد شیر ترش شده خورده حالش خوب بود! ولی وقتی فهمید گول ماست خورده ، گلاب به روتون حالش بهم ریخت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    آخه بگو توکه قوت غالبتون سیب روغنه(همون سوخاکی ونعنا و کرای خومون)دیگه واسه گول ماست ژست آبدو خیاری گرفتنت به چیه؟ :)
    پاسخ:
    جدا چرا بعضیا اینطوریند ؟
    اصلا از هرچی غذا تیلیتیه بدم میاد!
    مثلا آبگوشتو یه قاشق آبشو میخورم یه تیکه نونم روش!:-D
    تقریبا تو این مدل غذا ها همه بم میگند بلد نیستی غذا بخوری:-))))))
    پاسخ:
    آخه اینجور غذاها بیشتر مردونه میزنه .
  • عباس جنابی
  • آقاجان حیدرم زیاد میخوره!
    ولی من دوست ندارم
    پاسخ:
    امتحانش که مجانیه .بزن تورگ روشن شی داش عباس .
    من هنوز نفهمیدم گول ماست درسته یا گور ماست ...؟

    آخه این زبونه ما داریم...؟

    بعدشم من که تابه حال نخوردم وتجربه نکردم ولی مادر زنم الانم که الانه سحرا گول ماست میخوره ...

    در ضمن جات خالی من سحرا دو تا قاشک عسل میزارم تو یه لیوان آب و با دوتا قطره آبلیمو مخلوط میکنم و میخورم
    دیگه سحرا چیزی دیگه نمی خورم
    جالبه که نه گشنم میشه ونه تشنه
    امتحان کن ببین چه طوره ...
    پاسخ:
    این معجون بیشتر واسه سرما خوردگی تجویز میشه .منم تا حالا نشنیده بودم .
    بابا بزرگ خدا بیامرز منم مثل کمش نمک میریخت توی شیر برنج که به تبع اون ماهم اینجوری میخوریم. بحق چیزای ندیده.
    حالا آدمی که نتونه شیر بخوره باید ماستو با چی قاطی کنه؟
    پاسخ:
    ماستو مربا .
  • مردمان رباط
  • بسمه الرحمن
    الحق والانصاف بهترین راهکار برای رفع مسئله تشنگی در این ماه رمضانیکه مصادف شده با این تابستان خاص که گرمایش انشاله نوید یک زمستان پرمایه را دارد (انشااله)،دادید
    برخلاف حرف ونظر عزیزان در اینجا علاوه بر این ،پشنهاد خوردن چند قطعه خرما را دارم .
    خیلی پست خوشمزه ای گذاشتی



    ها، نه په چه
    این که چیزی نیست تو حلیم و شیر برنج هم نمک میریزم! من یه همچین آدم خاصی هستم:)))))
    پاسخ:
    در خاص بودن شما که شکی نیست .
    نه سبکه، منو که نمیگیره، سحری باید پر حجم باشه که بشه تو روز کار بکنی
    پاسخ:
    نه این کاره نیستی . پرحجمتر از گول ماست ؟

    ووی چیشی !!!!

    گول ماست خو آدم ضعف کرو لا اقل یه چی معرفی کردین اندا ن وشمون جی نگنو .

     

    پاسخ:
    چن تا خرما جی ود نی واس بعدژ .
    من نعنا و نمک اضافه میکنم و به عنوان نوشیدنی میخورم. بدون نون.
    یه جور گفتی یه آدم گول ماست خورده خیال کردم ده صفحه مطلب نوشتی...
    پاسخ:
    نعنا و نمک ؟
    شیر و نمک ؟
    اونوخت فکر نمیکنید از ساعت 8 صحب دل ضحفه میگیریم. من که هیچ وقت امتحان نمیکنم.
    پاسخ:
    من امتحان کردم و کلی جواب داده .
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    div>