یادداشتهای یک editman خوانساری

پربیننده ترین مطالب
پیوندهای روزانه

کپی از خوانسار نیوز

جمعه, ۲ اسفند ۱۳۹۲، ۱۱:۲۱ ق.ظ

نبود سالن نمایش، یکی از مشکلات مهم تئاتر خوانسار است

نبود سالن نمایش، یکی از مشکلات مهم تئاتر خوانسار است

سرویس فرهنگی- اولین اجرای نمایش کمدی اجتماعی خوانسار ۱۵۰۰ با استقبال گرم هنردوستان، عصر روز پنج شنبه بر روی صحنه رفت.

سید شهاب دادگستر، مجری طرح و کارگردان این برنامه، با بیان این خبر بهخوانسارنیوز، افزود: این اثر با رویکردی جدید به صورت نلفیقی برای اولین بار در خوانسار اجرا می شود، و حدود ۷۰ درصد آن به صورت ویدئویی و مابقی به شکل تئاتر زنده  بر روی صحنه می رود.

وی طرح اولیه و ایده این کار را کاملاً جدید و شخصی و  برگرفته از قصه اختتامیه جشنواره جام جم جواد رضویان عنوان کرد و اظهار داشت: در این اثر کاراکترهای قصه شهر یک (سینا هدایتی و هادی افسر ولایی) با سفر به ۱۰۸ سال آینده، ماجراهای دیدنی و جالبی را رقم می زنند.

دادگستر افزود: فضای خوانسار ۱۵۰۰ در این برنامه به گونه ای ترسیم شده که گویش خوانساری در این سال جهانی شده و نماد برج میلاد که در پوستر تبلیغاتی این نمایش آمده، حاکی از پیشرفتهای عمرانی خوانسار در سال مذکور است.

وی خاطرنشان کرد: در این برنامه  موسیقی با گویش خوانساری و همچنین  مسابقه حضوری برگزار خواهد شد که هر روز یکی از  حامیان یک دستگاه تبلت به عنوان جایزه مسابقه به برنده همان روز اهدا خواهند نمود.

کارگردان خوانسار ۱۵۰۰ تاکید کرد: کلیه مجوزهای لازم برای اجرای این برنامه از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ شده  و این برنامه به جز امروز، در سه سانس دیگر اجرا خواهد شد.

وی اعلام کرد: برنامه ویژه دانش آموزان و فرهنگیان، از ساعت ۲ الی ۴ روز جمعه و برنامه عمومی از ساعت ۶ الی ۸ شب روزهای جمعه و شنبه در سالن هلال احمر برگزار خواهد شد.

دادگستر در ادامه از کشف استعدادهای جدید در حین تهیه و ضبط این برنامه خبر داد و گفت: برای دوبله آثار ویدئویی افراد زیادی به موسسه سحر فیلم مراجعه کردند که از وجود تعدادی از آنان و برخی افراد متخصص در این زمینه نیز استفاده شده است.

وی از همه هنرمندان تئاتر و صداپیشگان منطقه برای شرکت در برنامه های آتی این گروه دعوت به عمل آورد.

این هنرمند در پاسخ به سوال خوانسارنیوز در خصوص راهکارهای پیشرفت تئاتر در خوانسار خاطرنشان کرد: برای این کار اولاً نیاز به سالن استاندارد برای تمرین و اجرا در شهرستان است، چرا که سالنی مثل هلال احمر استانداردهای لازم را برای این کار ندارد.

وی اضافه کرد: در صورت وجود این فضا هنرمندان تئاتر از نظر بدنی و فن بازیگری می توانند پیشرفت کنند و حتی به راحتی می توان از وجود اساتید مطرح تئاتر برای آموزش در شهرستان استفاده نمود.

دادگستر مشکل دیگر تئاتر خوانسار را نبود انجمن نمایش دانست و تاکید کرد: در صورت وجود این انجمن با وجود افرادی از گروههای مختلف، ضمن ایجاد وحدت بین هنرمندان برنامه های تئاتر شهرستان با نام انجمن نمایش به روی صحنه می رود.

وی در تکمیل این سخن افزود: متاسفانه در حال حاضر هر کس فکر می کند که هنر او برتر از دیگران است، به همین خاطر فضای رقابتی سالم در تئاتر شهرستان وجود ندارد.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: یکی از اشکالات دیگر کار اناست که در یک برهه از زمان هیچ کدام از گروه ها  کاری انجام نمی دهند اما به محض این که یکی شروع به کار می کند بلافاصله دیگران هم یاد کار کردن می افتند!

وی اظهار امیدواری کرد که با وحدت و وفاق بین هنرمندان، تئاتر خوانسار شاهد درخششی دوباره در جشنواره های استانی و حتی ملی باشد.

دادگستر در پایان عوامل اجرایی برنامه خوانسار ۱۵۰۰ را به شرح ذیل معرفی نمود:

سید شهاب دادگستر: مجری طرح و کارگردان
مشاور ارشد: سید شهرام دادگستر

حمید شریفی: دستیار کارگردان

تهیه کننده و سرمایه گذار: شهرداری خوانسار

ویرایشگر متن و نویسنده دیالوگها: مهری کامران
بازیگران: سینا هدایتی، هادی افسر ولایی، سعید اسکندری، علیرضا شریفی، ابراهیم شمسی

صداپیشگان: سعید اسکندری، هادی متوسلی، سید شهاب دادگستر، سینا هدایتی، سید وحید علوی

مجری: مهدی حاجی زکی

لازم به ذکر است که بر اساس اعلام سید شهاب دادگستر، این گروه با بهره گیری از یکی از نویسندگان توانا در حال نگارش متن یک کمدی حرفه ای جهت شرکت در جشنواره های تئاتر است.

  • سید شهاب دادگستر

نظرات (۷)

با آرزوی موفقیت و سربلندی روز افزون برای شما و اعضای گروهتون و تک تک عزیزانی که در هر جا تلاش به بردن نامی از خوانسار می برند !
پاسخ:
با تشکر از لطف شما خوانساری عزیز .
خوشحالم از این که استقبال زیاد بوده.این یعنی تلاش ها و زحمت های این گروه نتیجه داده.
موفق باشید
پاسخ:
سپاس فراوان

سلام

خسته نباشید.زحمات زیادی برای این برنامه کشیده شده بود.حتما برنامه شما جذاب بوده که متوجه گذشت این دوساعت نشدیم.البته سئوالی برام پیش اومد چرا اجرای برنامه توسط مجری به گویش خوانساری نبود؟به آقای حاجی زکی خونساری صحبت کردن خیلی بیشتر میومد

راستی کاش پاسخ صحیح مسابقه پیامکی را هم در پایان میدادید تا ببینیم چقدر به گویشمان تسلط داریم!

پاسخ:
سلام
سپاس از حضور شما 
به خاطر برقراری ارتباط مخاطب با صحنه تصمیم گرفتم که ایشون فارسی صحبت کنند.هرچند که خونساری بیشتر برازنده بود  .مثل اینکه وقتی شب نباشه روز دیده نمیشه .

پاسخ سوالات و برگزاری مسابقه پیامکی با عکاسی دیم بود و من فقط یک تایمی برای اجرای این عزیزان در اختیارشون گذاشتم .البته شما میتونید ازطریق همون سامانه پیگیر جواب صحیح باشید .
در ضمن با افتخار جی لینک گنایدین
پاسخ:
متشکرم .
خیلی دوست داشتم بیام واز نزدیک ببینم حاصل تلاش همگیتون رو
ولی انگار توفیق حاصل نشد
امیدوارم همیشه تنتون سالم باشه ودلتون شاد که باتوجه به امکانات کم تلاش میکنید که خونسارمون سبز بمونه و لبخند رو به مردم هدیه می کنید ...
پاسخ:
شما که به دیدن فیلمهای مراسم ما عادت دارید .اینم مثل باقی کارا .
یاقا من خالی :(
پاسخ:
یکی از دیالوگهای آجی ملوک همینه
یاقا همدون خالی .
سلام
راستش نمیدونم که چی بگم
ولی می تونم بگم موفق / پیروز / سربلند باشید دوست عزیزم -:(@
پاسخ:
سلام
متشکرم
سر فرصت بتون سر میزنم .
چند روزی در گیر کار هستم .
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
div>