یادداشتهای یک editman خوانساری

پربیننده ترین مطالب
پیوندهای روزانه

نمایشگاه عکس محرم

يكشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۳، ۰۷:۵۹ ق.ظ

اطلاعیه: نمایشگاه عکس محرم برگزار می شود

سرویس فرهنگی- همزمان با ایام سوگواری حضرت اباعبداله الحسین(ع)، پایگاه عکس چیلیک با همکاری شهرداری خوانسار اقدام به برگزاری نمایشگاه عکس با عنوان "اهل حرم "می نماید.

اطلاعیه: نمایشگاه عکس محرم برگزار می شود

به گزارش خوانسارنیوز، این نمایشگاه که حاصل عکاسی گروهی عکاسان پایگاه عکس چلیک، در محرم سال گذشته در خوانسار می باشد، از پنجم تا پانزدهم آبانماه در نگارخانه آفتاب واقع در خیابان امام(ره)، جنب بانک ملت برگزار می شود و سوگواری عزاداران حسینی در این شهرستان را به نمایش خواهد گذاشت.

نمایشگاه “اهل حرم” در روز چهارم آبانماه همزمان با نخستین روز از ماه محرم با حضور جمعی از مردم و مسئولین شهرستان آغاز به کار خواهد کرد.

همچنین عکسهای این نمایشگاه، همزمان در نگارخانه مهر تهران در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

ahle haram

خبر تکمیلی: نمایشگاه به نقل از پایگاه چیلیک

نمایشگاهی از آثار عکاسان رسانۀ پایگاه عکس چیلیک با عنوان ” اهل حرم ” از نخستین روز ماه محرم در روز یکشنبه ۴ آبان ماه جاری در نگارخانۀ آفتاب شهرستان خوانسار برگزار می شود.
در این نمایشگاه که با همت عکاسان و پشتیبانی شهرداری خوانسار و حمایت ” پایگاه عکس چیلیک ” برگزار شده است، تعداد ۲۳ قطعه عکسرنگی و سیاه سفید در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر و یک قطعه عکس رنگی در اندازه ۱۰۰ در ۷۰ سانتیمتر روایتی از سوگواران حسینی شهرستان خوانسار را برای بیننده روایت کرده و به نمایش می گذارند.

نمایشگاه گروهی « اهل حرم » در نگارخانه آفتاب خوانسارمهدی سروری دبیر و عکاس نمایشگاه، با تاکید بر اهمیت حوزه شناخت و مستندسازی آیین های سوگواری در ماه محرم، اظهار داشت:
خوانسار، امروز نیازمند برون نگری است تا این بخش از قدرت فرهنگ غنی اش در اصالت سوگواری عاشورایی، درک شده و در تند باد تغییرات و دخالت تجملات و لبریزی نامحسوس کم معرفتی ها به حقیقت عاشورا، با شناخت میزبان، پذیرش، پشتیبانی، ثبت و ضبط، بتواند همچنان حافظ این رفتار صحیح و فرهنگ غنی بماند.
شاید! باورمان به قدرت و بیان هنر کاستی هایی دارد که در درون گرایی متمرکز مانده ایم…

در بخشی از قاب ابتدای این نمایشگاه گروهی نیز آمده است:
ابزار هنر ابزاری موثر و رسا است و اگر مجهز به دانش و باور باشد به یقیین می تواند در راستای معرفی یک فرهنگ و بازشناسی یک هویت، نقشی موثر ایفا کند. هویتی که اگر بر پایۀ شناخت، درک و ثبت برش سایه ای گسترده نشود، می تواند با انواع هجمه های طبیعی زمان – ناخواسته – دستخوش تغییر شود و تنها صورت ” عکس ” است که می تواند آرایه ای از آنچه “هویت” اش می نامیدیم، بازنمایی کند…
مجموعه عکس های نمایشگاه گروهی “اهل حرم” تلاش عرفانی، عاطفی و حماسی عکاسانی بوده است که در مدت زمان حضور و میهمانی شان از اهالی خوانسار، “هیچ ندیدند جز زیبایی” و نمایش بخشی از مجموعه عکس های تولید شده، سپاسی از این پذیرش و میزبانی شایسته است.

اسامی عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه به این ترتیب معرفی شده است: رجبعلی(وحید) اصفهانیان، ابراهیم باقرلو، فرزانه بی آزاران، اکرم جمعی، وجیهه سادات حسینی، معصومه حضرتی، مریم خادم بهمنیار، نیما خالدی کیا، محمدرضا خرازی، نسیبه خلیلی، امین رحمانی، زهرا رحیم زاده، مهدی سروری، لادن شجاع، مهدی طاهری، مهدی کاظمی خالدی، یدا.. عبدی، مجتبی محسنی، علی معصومی، سیدصادق موسوی، فاطمه ندیمی، سیدشهاب الدین واجدی.

نمایشگاه عکس ” اهل حرم ” عصر روز یکشنبه ۴ آبان ماه جاری گشایش یافته و علاقه مندان می توانند تا پایان روز پنجشنبه ۱۵ آبان ماه، همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ از این نمایشگاه دیدن کنند.
نگارخانه آفتاب در خوانسار، خیابان پل دختر، جنب بانک ملت واقع شده است.

مرجع : خوانسار نیوز

  • سید شهاب دادگستر

نظرات (۲)

سلام علیکم .والا ما امروز صبح پاشدیم رفتیم نمایشگاه حدود ساعت 10:30بود دره  نمایشگاه بسته بود !!!
پاسخ:
علیک سلام
بنده عذر میخوام .

ممنون از اطلاع رسانی بسیار خوبت داش شهاب عزیز
پاسخ:
زنده باشید .
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
div>