یادداشتهای یک editman خوانساری

پربیننده ترین مطالب
پیوندهای روزانه

دوم اردیبهشت و مرغ شباهنگ

يكشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۷:۵۳ ب.ظ

           

                    بیست و ششمین سالگرد و بزرگداشت ققنوس آواز ایران، استاد بی بدیل 

                                 محمود محمودی خوانساری گرامی باد .



تصنیف مرغ شباهنگ :                                                                                        


به دورانی که شد قحط صفای دلها

چرا هردم نگویم من

خدا خدا خدا

من مرغ شباهنگم بشد کنج قفس قسمت من

چرا چرا چرا

به پیامی  تو ای پیک بهار من

به باغبان بگو که گاهی

نشانه گیرد از گیاهی

من اگر که هستم    ستاره ام کو

درآسمان ها

من گر اهل دردم   نشانه ام کو

به داستان ها

من آن کسم که روز وشب زبی کسی

گرفته ام دست

دعا دعا دعا

تو آن کسی که از من شکسته دل

نمی کنی دوری

بیا بیا بیا


به یاد استاد دانلود کنید :                                                                                   

http://205.196.120.51/bksncp1yt4hg/3m77sldkc4idbnj/%D9%85%D8%B1%D8%BA+%D8%B4%D8%A8%D8%A7%D9%87%D9%86%DA%AF+-+%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D8%B1%DB%8C.mp3


روحش شاد و یادش گرامی


  • سید شهاب دادگستر

نظرات (۱۰)

  • محمد مهدی
  • خدا استاد رو بیامرزه صدایی دلنشین داشت تو وجود ادم رسوخ میکنه خدا نگه داره استاد ایرج گلپا و...

    تکرار نشدنی است

    چرا ما خونساریا فقط به " مرغ شباهنگش " گیر دادیم ؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ:
    فقط ما نه ، بلکه اکثر اهالی موسیقی در سراسر ایران و جهان به این نام میشناسند .

    اینروزها آسمان نیز چون چشمان من هوای باریدن دارد

    بزن بارون  ................   بزن بارون

    استفاده کردیم .سپاس

    پاسخ:
    خواهش میکنم .
    فقط میتونم بگم محمودی محمودی بود
    سر در اتاق استاد محمودی خوانساری یه شعر نوشته شده بود که خالی از لطف نیست دوستان هم بخونند
    یارب بر خلق ناتوانم نکنی
    بر بوته صبر امتحانم نکنی

    ازطعنه دشمنان مرا باکی نیست
    مستوجب رحم دوستانم نکنی


    روحش شاد ویادش گرامی

    روحش شاد و یادش گرامی.

    جالب...
    خدایش اجر دهاد
    ولی این لینکه نصفش نیستا! نتونستم دانلود کنم.
    پاسخ:
    شرمنده تری ا گین .
    امیدوارم که روحشون شاد و بهشت برین جایگاهشون باشه


    شهرهای دیگه آثار ومشاهیر محلیشون رو بهشون بها میدند واز اونها پاسبانی میکنند و کلی مراسم وکنگره و همایش برگزار میکنندولی متاسفانه ما خونساریها مشاهیرمون که در سطح ملی و جهانی زبانزد عام وخاص هستند رو ولشون کردیم به امون خدا...
    آتیش بگیرو روح غریب پسندیمون...!
    سوز عجیبی توی صدای استاد هست
    نمی دونم چرا اما هروقت آوازهای استاد رو گوش می کنم منقلب (منغلب!!) میشم
    واقعاً محشره این تصنیف
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    div>